top of page

REFERENTIES & TRAJECTEN

" De combinatie van een sturende coachende rol met haar commerciele achtergrond waren voor mij heel fijn, [Daniëlle] weet waar het om draait in een commerciele werkomgeving en geeft echt 'hands on' advies. "

Anouk, Corporate Client Manager

" Waar vind je als klein arbeidsbemiddelingsbureau een partner voor opleiding en ontwikkeling die begrijpt waar het in de arbeidsbemiddeling om draait, waar medewerkers in hun functioneren tegenaan lopen, trainingen aanbiedt die hierin kunnen ondersteunen, die als klankbord kan fungeren bij bijv. disfunctioneren en kan coachen bij ontwikkelingsvraagstukken. Dat is bijna zoeken naar een speld in een hooiberg; mission impossible…. Zou je denken.

 

Niks is minder waar! Buro Harthoofd is voor ons deze partner! Sinds een jaar werken wij met Wieke en Danielle samen. Beide dames worden op alle niveaus ingezet op uiteenlopende vraagstukken; vakgerichte trainingen, individuele coaching en begeleiding van het managementteam m.b.v. de inzet van Management Drives.Wij hebben Wieke en Danielle ervaren als zeer professioneel, integer, deskundig en gedreven in hun begeleiding en trots op hun bedrijf. Beide totaal verschillend en toch hetzelfde.

 

Doordat zij als persoon verschillend zijn, geeft dat ruimte om per vraagstuk te bespreken welk van beide dames de begeleiding op zich neemt. Ze zijn hetzelfde in hun aanpak; luisterend, confronterend, begeleidend en resultaatgericht. Maar wel op hun eigen wijze. Wij zijn heel blij met dit partnerschap! Dank je wel Wieke en Danielle voor de fijne en leerzame samenwerking! "

Ada van Splunter, HR Manager | Balans

" Wieke en Danielle hebben een waardevolle bijdrage geleverd aan ons team. Door hun verfrissende aanpak met daarbij ondersteuning van de juiste instrumenten hebben we met het hele team teamwaarden vastgesteld waar iedereen achter staat.

Ook hebben we meer inzicht in elkaars handelen gekregen waardoor de samenwerking efficiënter en (nog) leuker is geworden. Dit was best een uitdaging door de verscheidenheid aan professionals in ons team.

Er was al snel een sfeer van veiligheid gecreëerd waarin ook mogelijk was om te spiegelen. Mijn team heeft het er nog lang over gehad hoe leuk en waardevol deze dag is geweest."

Alda Oelen, Team Manager HR Vitaliteit | GVB

" Wat leuk dat je mij vraagt om een paar woorden op te schrijven. Wanneer ik terug denk aan de intervisie en insights verschijnt er direct een glimlach op mijn gezicht. De manier waarop jij mij maar ook mijn collega’s (we hebben het er nog regelmatig over) inzicht heb gegeven in eigen gedrag en het gedrag van anderen was heel helder en in sommige situaties ook hilarisch.

Heerlijk om op deze manier geconfronteerd te worden met je eigen patronen. Je weet de vinger op de “zere plek” te leggen.Ik heb er veel aan. Ik vind het knap hoe je iedereen in beweging kan krijgen.

Van het begin tot het einde was iedereen enthousiast en geboeid. Je hebt me inzicht en tools gegeven om een volgende stap te zetten en daar ben ik de dankbaar voor."

Marieke, deelnemer Intervisie

" Wat Wieke en Danielle zo uniek maakt is dat ze niet alleen op een verfrissende confronterende wijze het beste uit de deelnemers halen, maar ook bij elkaar waardoor hun eigen ontwikkeling ook voorop blijft staan. Hierdoor kunnen zij uitermate goed op elkaar inspelen en elkaar aanvullen tijdens diverse trainingen en opdrachten. "

Alda Oelen, Manager Learning & Development I USG People

" In het programma professionaliseren Verkooporganisatie waarin we de kennis en vaardigheden van onze medewerkers in de verkoop afdeling willen ontwikkelen, hebben we met Harthoofd een programma samengesteld. In de veranderende energiemarkt wordt het aanbieden van andere producten en diensten noodzakelijk om de relatie met de klant te continueren en nieuwe klanten te scoren Naast het management team werken de verkopers ook in teams.

De samenwerking wordt effectiever als de leden in de teams begrijpen wat het voorkeursgedrag en de drijvers van de andere teamleden zijn. Hiermee krijgen de teamleden op eenvoudige manier inzichten in elkaars houding en gedrag en waarom er in bepaalde situaties op een manier wordt gereageerd. Om de verbindingen in het team te verstreken zijn tot slot groepsafspraken gemaakt, waarmee binnen het team op het gedrag van mensen in een team kunnen worden benoemd.

De teams hebben met veel enthousiasme de trainingen gevolgd en als zeer bruikbaar ervaren in de dagelijkse contacten in de teams en de gesprekken die met de klanten worden gevoerd. Door een continue aandacht voor de teamafspraken en de coaching op de gesprekken is het effect van de training aanwijsbaar. "

Gerwin Hament, Manager Sales B2B | E.ON

SALES PERFORMANCE PROGRAMMA | E.ON

HartHoofd is gevraagd om de afdeling Mid Corporates van E.ON te begeleiden. Er moet een omslag komen van hard selling (commodity) naar consultative selling. Kernpunt is het schouwen van de sales BtB organisatie om advies te geven over processen en personeel.
 

Uitgangspunt is het ontwikkelen van een performance programma die ervoor zorgdraagt dat de markt op een ‘consultative manier’ succesvol bewerkt wordt. Doelstelling van bovenstaande opdracht: een helder en objectief beeld verkrijgen van de competenties en het functioneren van de medewerkers.

We hebben een trainingsprogramma ontwikkeld waar sales en managementvaardigheden aan bod komen.

" In 2014 heb ik Buro HartHoofd (Wieke en Danielle) gevraagd om naar de afdeling Mid Corprates te kijken en te helpen een meer sales gerichte organisatie te krijgen en te helpen de omslag te maken van commodity sales naar consultative selling.

Hiertoe hebben ze eerst de afdelingen in kaart gebracht middels gesprekken en audits. Hierna is een op maat training programma opgezet en doorlopen om bovenstaande attitude in de organisatie te krijgen. Zowel de medewerkers, de managers als ikzelf hebben deze aanpak als effectief gezien.

Wieke en Danielle weten van aanpakken en doorpakken en standaard patronen te doorbreken. Mede dankzij hen hebben we een mooie stap gezet waar we zeker mee verder gaan."

Roel Meijerink, Director Consumenten & Zakelijke markt | E.ON

ONTDEKKINGSREIS 3.1 “LAAT JE  VERRASSEN”  | USG PEOPLE

Een traject van een half jaar, bestemd voor talenten met diverse functies.

 

Doel; bewustwording van wie je bent, inzicht in je talenten en het vergroten van je talenten, buiten kaders durven en kunnen denken

 

Onderwerpen: 

  • Mini college : “wat is creativiteit en hoe kom je daar”

  • Innovatief zijn en je creativiteit aanboren betekent ook LEF hebben, out of the box denken

  • Persoonlijk leidersschap gebasseerd op Steven Covey

  • Van afhankelijk naar onafhankelijk gedrag, De 7 stappen van effectief leiderschap, cirkel van betrokkenheid, cirkel van invloed

  • Personal Branding en Succesfactoren

  • Aan de slag: Sportieve invulling ochtendprogramma ( uit de comfort zone en adrenaline kick)


Inspirerende extern locaties, passie, humor, kennis, out the box, uit de comfort zone, sportief, vernieuwend en lef

" Wieke en Danielle hebben beiden een jarenlange carrière binnen de uitzendbranche, gecombineerd met hun ondernemerschap sluiten zij dus zeer goed aan bij Olympia!

Meerdere Olympianen hebben inmiddels succelvol een individueel coaching traject doorlopen bij Buro Harthoofd. Na het formuleren van het concrete coachingsvraagstuk, volgen er diverse sessies waarbij theorie en praktijk goed afgewisseld worden en de deelnemers pragmatische tools en opdrachten mee krijgen om in de praktijk mee aan de slag te gaan.

De aanpak van Buro Harthoofd is persoonlijk, concreet, praktisch, to the point en als het nodig is ook opbouwend confronterend. Deelnemers gaan met de juiste handreikingen concreet met zichzelf aan de slag. Om te voorkomen dat men na afloop van het traject vervalt in oude patronen, vindt er na een aantal maanden een evaluatiesessie plaats. De samenwerking en communicatie verloopt naar ieders tevredenheid!"

Cindy van Weeren, HR Manager | Olympia

" Ontspannen sfeer, bewustwording van je eigen gedrag, bewustwording van je omgeving. Je doel bepalen met hulp van je coach, vermoeiend maar je krijgt er ook energie van. 

Je krijgt tools om je te begeleiden naar je doel, zonder het op te leggen en je doel bepaal je zelf met behulp van vragen door de coach. Na afloop altijd vol van energie en zin om met de besproken en soms afgesproken dingen aan de slag te gaan. "

Annemieke Bartels, Office Manager

" Danielle heeft een onverklaarbare rust over zich en straalt vertrouwen uit. Danielle heeft hiermee bij mij, dat weten te pakken, en daarmee zijn we aan de gang gegaan. De kracht die ik heb kunnen ontdekken in de sessies die er inmiddels hebben plaats gevonden is, dat Danielle “het bewustzijn en de bewustwording van situationeel leiderschap goed bij mij heeft laten doordringen”. Waar ligt de verantwoordelijkheid van het individu?Concreet: Danielle coacht op een ongedwongen manier waarbij het huidige resultaat boven verwachting heeft uit gepakt.​ "

Bram, Operationeel Manager

" Daniëlle heeft mij in het verleden commerciële trainingen en intervisiesessies gegeven. Na 10 jaar dienstverband heb ik in 2013 een bewuste keuze gemaakt om te stoppen als consultant en stil te staan bij mijn persoonlijke wensen en ambities en nagedacht wie mij daarbij kon begeleiden als loopbaancoach. Door de goede ervaringen en plezierige contacten was Danielle meteen top of mind.

Ik vind dat ze mij erg professioneel begeleid in mijn coachingsvraag. Op een concrete manier heeft ze met mij een plan uitgezet met duidelijke afspraken en prikkelende huiswerkopdrachten. De onderzoeksmethoden die ze gebruikt zijn vakkundig en sluiten aan bij mijn behoeften. Ze geeft op een plezierige manier een extra zetje en komt met inzichten die je zelf over het hoofd ziet. Tijdens de coachgesprekken luistert ze aandachtig en spiegelt op een directe en praktische wijze. De manier waarop wij samenwerken is voor mij stimulerend en inspirerend en geeft mij inzichten in mijn persoonlijke ambities en toekomstwensen. "

Kirsten, Consultant

" Voor mij kwam de training op het juiste moment. Het was erg fijn om te zien/ horen dat er collega’s in hetzelfde schuitje zaten en we allen tegen de zelfde problemen aanliepen. Het was erg fijn om per persoon in te gaan op een actuele case/ emotie en proberen daar de angel eruit te halen. Ik vind het prettig dat iedereen voldoende tijd en aandacht kreeg om echt tot de kern te komen. De groep voelde ook veilig.

 

Concreet heeft het mij opgeleverd dat ik een plan van aanpak heb geschreven en heb verstuurd naar directie. Dit was voor mij een stap vooruit door niet in een slachtofferrol te blijven maar mijn verantwoordelijkheid te pakken en de situatie aangaan op een constructieve manier.

 

Ik heb Wieke vanaf de eerste trainingen altijd erg prettig ervaren. Op mij komt ze oprecht en eerlijk over. Ze durft te confronteren op een prettige manier en persoonlijk vind ik dat een fijne benadering. Daarnaast is ze altijd oprecht geïnteresseerd en zit ze vol energie en positiviteit. "

Nienke Koster, Vestigingsmanager

" Binnen de gemeente Dordrecht is per 1 januari 2015 de nieuwe afdeling BMO (Bestuurs- en management ondersteuning) gestart, hieronder vallen alle secretaresses en managementondersteuners van de hele gemeente.

Om een goede start te maken en alle nieuwe medewerkers in hun kracht te zetten hebben wij Buro HartHoofd ingeschakeld voor een training Persoonlijk Leiderschap.In overleg met HartHoofd hebben wij de inhoud van de training geheel zelf kunnen vormgeven zodat alle belangrijke aspecten aan de orde zouden komen voor alle medewerkers.

De persoonlijke aanpak van beide dames zorgt ervoor dat er binnen de groep een sfeer ontstaat gebaseerd op vertrouwen en waar iedereen zichzelf mag zijn. De methodieken o.a. de cirkel van invloed maakt dat alle medewerkers zich bewust worden van hun persoonlijke situatie en wat zij daar zelf voor invloed op kunnen hebben. In een open sfeer werden veel casussen gedeeld onder alle deelnemers waardoor medewerkers later elkaar eerder in vertrouwen konden en durfde te nemen.

De training was een 1e stap naar onze nieuwe afdeling toe, medewerkers waren zeer enthousiast over de 2-daagse training en de terugkomdag. "

Nancy van Heumen, Coördinator BMO | Gemeente Dordrecht

" De aanpak (onderlinge kennismaking en kijken naar jezelf in combinatie met het opbrengen van begrip en respect voor elkaar) blijkt succesvol en werpt ook nu nog zijn vruchten af. Er wordt regelmatig door het team gerefereerd aan de training en de tools die jullie ze hebben meegegeven. Collega's weten elkaar nu te vinden en durven elkaar ook om hulp te vragen (zich soms kwetsbaar op te stellen). "

Marga Rijsdijk, Hoofd Afdeling BMO | Gemeente Dordrecht

PROGRAMMA MANAGEMENTONDERSTEUNERS | 
GEMEENTE DORDRECHT

Het vak van managementondersteuner is volop in beweging door de veranderingen die de markt met zich meebrengt. Gemeente Dordrecht wil komen tot een kwaliteitsimpuls en het reduceren van het aantal FTE. Het doel is de gemeentelijke organisatie een eigentijds en kwalitatief goede secretariële ondersteuning te bieden.
 

In deze tweedaagse training gaan de secretaresses met zichzelf aan de slag. Wie ben ik? Wat kan ik? Wat wil ik? Belangrijke peilers hierbij zijn: verbinding, plezier en energie. We besteden veel aandacht aan houding, gedrag en bewustwording van de deelnemer. Daarnaast komen ook kennis en vaardigheden aan bod.

De training is persoonsgericht; dat wil zeggen dat de persoonlijke kwaliteiten en aandachtspunten van de deelnemer centraal staan. Daarnaast is de training praktijkgericht; het moet bovenal resultaat opleveren in het dagelijkse werkproces.

MT-PROGRAMMA ‘RESULTAATGERICHT SAMENWERKEN’ | 
HAEGHE GROEP

Wij hebben een programma van een half jaar ontwikkeld voor het management team, waarin de deelnemers hebben ervaren wat het effect is van hun gedrag (zowel als leidinggevende als MT-lid) en hoe zij invloed kunnen aanwenden om op een professionele wijze tot hun doel te komen.

Aan de hand van proces, inhoud –en relatie interventies zijn de deelnemers zich bewust geworden van hun gedrag en kwaliteiten.

WORKSHOP 'EFFECTIEF COMMUNICEREN' | TWOG

Een interactieve, energieke en humorvolle workshop van 1,5 uur voor een groep van 60 deelnemers in een collegezaal van de Universiteit Twente. Het doel: op een positieve en effectieve manier communiceren.

DIVERSE WORKSHOPS

WORKSHOP SALES JE (POTENTIELE) KLANT ALS GROOTSTE FAN!

Tijdens de inspirerende, interactieve workshop van een dagdeel ontdek je wat je (potentiële) klant echt belangrijk vindt. Concrete handvatten bieden om van je klant je grootste fan te maken.
 

Doelgroep:

Binnendienst en buitendienst sales
 

Programma:

- wat maakt je klant tot een fan?

- wie en waar is je klant?

- voorkeuren in communicatie van je klant?

- wat vindt je klant belangrijk?

- maak van je klant je grootste fan.
 

WORKSHOP DE WEERBARSTIGE KLANT

Wat als een klant nee zegt of ja maar… we maken het allemaal mee. Tijdens deze workshop van een dagdeel leer je waar de weerstand vandaan komt en hoe je er het beste mee om kunt gaan.
 

Doelgroep:

Iedereen die wel eens te maken heeft met ‘weerbarstige’ klanten
 

Programma:

- Wat is weerstand?

- Welke rol speelt ons verstand en gevoel bij weerstand?

- Waarom blokkeer je jezelf door weerstand?

- Hoe kan je met communicatie de weerstand in gesprekken verminderen?

WORKSHOP HOE WORD IK ONWEERSTAANBAAR?

Hoe onderscheid jij je in een markt waarin er meer kapers op de kust
zijn? Wat maakt jou uniek? Dit leer je in deze workshop van een dagdeel.

 

Doelgroep:

Iedereen die wil weten wat hem/haar ‘onweerstaanbaar’ maakt.
 

Programma:

- Wat zijn mijn unieke sterke punten en eigenschappen?
- Wat zeggen anderen over mij? 
- Wat is belangrijk voor mij en mijn doelgroep?
- Hoe "maak" ik mezelf onderscheidend en onweerstaanbaar?
- Welke middelen kan ik gebruiken om mezelf te laten zien?

bottom of page